Ο σημαντικός ρόλος του παραμυθιού στη ζωή των παιδιών.




Μια αποτελεσματική μέθοδος για να αναπτύξουν τα παιδιά μας γλωσσικές δεξιότητες είναι η ανάγνωση βιβλίων.

Τα οφέλη είναι πολλαπλά και είναι μια καλή συνήθεια να διαβάζουμε παραμύθια στα παιδιά ακόμα και από τη βρεφική ηλικία.

Τι προσφέρει στα παιδιά η ανάγνωση παραμυθιών ;





  • Αγάπη για το βιβλίο και τη μάθηση.

Τα παιδιά συνηθίζουν στην εικόνα του βιβλίου, ξεφυλλίζουν τις σελίδες, θαυμάζουν τον ενήλικα που τους διαβάζει και τους αποκαλύπτει μαγικές ιστορίες.



  • Ανάπτυξη φαντασίας και δημιουργικότητας.


Τα παραμύθια συμβάλλουν στην ανάπτυξη της φαντασίας και της μελλοντικής δημιουργικότητας όταν το παιδί θα κληθεί να γράψει δικά του κείμενα.

  • Ανάπτυξη γλωσσικών ικανοτήτων

Μέσα από τα παραμύθια τα παιδιά εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους, αντιλαμβάνονται συντακτικούς και γραμματικούς κανόνες και μαθαίνουν να εκφράζονται σωστά.

  • Κριτική σκέψη και αντιληπτικές ικανότητες

Μια πολύ μεγάλη συνεισφορά των παραμυθιών είναι η ανάπτυξη των αντιληπτικών ικανοτήτων αλλά και της κριτικής σκέψης. Τα παιδιά διακρίνουν τον καλό ήρωα από τον κακό. Σχηματίζουν τη δική τους άποψη πάνω στην ιστορία που διάβασαν και στον τρόπο δράσης των πρωταγωνιστών. Αντιλαμβάνονται τι τους διδάσκει το κάθε παραμύθι και κατανοούν τον σκοπό κάθε ιστορίας.

  • Καλλιέργεια ήθους, σωστής συμπεριφοράς, κατανόησης και ενσυναίσθησης.

Τα παραμύθια συνήθως έχουν έναν καλό, έναν κακό που δημιουργεί πρόβλημα στον καλό και έναν βοηθό, ο οποίος την έσχατη στιγμή προσφέρει σημαντική βοήθεια στον καλό για να επιλύσει το πρόβλημα. Αυτό είναι το συνηθισμένο πλάνο των κλασικών παραμυθιών. Αυτή η δομή βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν τη σωστή συμπεριφορά, την αξία της συνεισφοράς, της κατανόησης και της αποδοχής.

  • Εποικοδομητικός χρόνος με τα παιδιά.

Τι πιο όμορφο από το να διαβάζουμε παραμύθια μαζί με τα παιδιά μας; Γελάμε, διασκεδάζουμε, συζητάμε και δημιουργούμε ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης και αγάπης. Αν και συνηθίζουν πολλοί γονείς να διαβάζουν παραμύθια στα παιδιά τους λίγο πριν κοιμηθούν, θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να γίνει άλλη στιγμή κατά την οποία το παιδί θα είναι ξεκούραστο και θα έχει διάθεση να συμμετέχει. Έτσι λοιπόν όταν τελειώσει η ανάγνωση ρωτάμε το παιδί τι του άρεσε σε αυτό το παραμύθι, τι κατάλαβε, πως κρίνει τη συμπεριφορά του ήρωα, του κακού, του βοηθού. Τι θα έκανε στη θέση του ήρωα, αν θα μπορούσε να προτείνει μια άλλη λύση στο πρόβλημα, αν η συμπεριφορά του κακού ήταν σωστή και ηθική, κτλ.

  • Παιχνίδια φαντασίας

Με μεγαλύτερα παιδιά μπορούμε να δημιουργήσουμε παιχνίδια φαντασίας με αφορμή το παραμύθι. Μπορούμε για παράδειγμα να τους ζητήσουμε να αλλάξουν την ιστορία, την αρχή ή τη μέση ή το τέλος, να προσθέσουν και έναν ακόμα βοηθό ή να δημιουργήσουν ένα νέο πρόβλημα στον ήρωα ο οποίος θα πρέπει να το διαχειριστεί, να συνεχίσουν το παραμύθι από εκεί που τελείωσε με μια νέα περιπέτεια του ήρωα και πολλά άλλα. Αυτό θα βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητα τους. 



Κλασικά παραμύθια , μύθοι του Αισώπου αλλά και σύγχρονα παραμύθια πρέπει να υπάρχουν στη βιβλιοθήκη μας!!!! Καλή μας ανάγνωση!!!!

Κόκκινη κλωστή δεμένη,
στην ανέμη τυλιγμένη,
δώσ’ της κλώτσο να γυρίσει,
παραμύθι ν’ αρχινίσει.



Ο κόσμος μας μπορεί να γίνει καλύτερος με μικρές καθημερινές αλλαγές!!



Διαβάστε επίσης:


Συντάκτης : Γιώτα Γρέκη
Εκπαιδευτικός, Ειδική Παιδαγωγός, Δασκάλα Γιόγκα, Εναλλακτική Θεραπεύτρια.



( Επιτρέπεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή (ολική, μερική ή αποσπασματική) με την προϋπόθεση αναγραφής της πηγής προέλευσης.

Όσον αφορά στα ενυπόγραφα άρθρα επιτρέπεται η αναδημοσίευση ΜΟΝΟΝ κατόπιν αδείας του συγγραφέα.)




























Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είδους Έλληνας είσαι;

Ω ΓΕΝΝΑΙΑ ΨΥΧΗ!

Μοναχικός σημαίνει Μοναδικός